2014. április 3.

Az éhezők viadala: Futótűz / The Hunger Games: Catching Fire [2013]

| | Leave a Comment
Katniss és Peeta, miután megnyerték a 74. Éhezők Viadalát, a Kapitólium marketing-arca lett hirtelen, az álompár, körzetről körzetre járnak álszent és képmutató beszédeket tartva, miközben Snow elnök a háttérben ördögi módon próbálja irányítani a szálakat. Azonban közeledik a 75. Viadal, ami azért is érdekes, mert minden 25. évben amolyan "Nagy Mészárlást" tartanak, hogy minden generációba bele legyen sulykolva, mi is a tét. A versenyzőket pedig az eddigi bajnokok közül választják ki...




Nos, az a helyzet velem és az Éhezők Viadalával, hogy nem nagyon vagyok vele úgymond képben. A könyveket nem olvastam, az első részt egy sima, egyszer nézhetős kalandnak tartottam annak idején, és nem igazán vártam epekedve a folytatást, így moziba sem rohantam el rá. De végül csak becsúszott. Röviden: nem ez az én franchise-om.

Nem tökölök, kimondom: nem ájultam el a második résztől. A Catching Fire első felét ugyanis meglehetősen untam egy idő után. Mentek a nagy tervszövögetések, taktikázások, miközben Katniss és Peeta bábként teszi a dolgát, a Kapitólium "nemes" céljait szolgálva ezzel. Egy idő után már csak azt vártam, hogy kezdődjön a viadal, az a bizonyos Nagy Mészárlás. És jött. A viadal. De nem volt olyan ejj de nagy az a beharangozott mészárlás.


Hogy egészen őszinte legyek, én még az első rész harcait is jobban élveztem, pedig az csak egy "átlagos" viadal volt. Persze egy idő után sikerült belerázódnom, mert néhány érdekes ötlet azért előkerült, viszont akkorra már azt kellett felfedeznem, hogy mindjárt vége a filmnek. Szerencsére azonban úgy csengett le a sztori, hogy egy cliffhanger beütött a végére, így szerintem majd a harmadik részt is megfogom nézni, már csak azért is. Valami kíváncsiság azért hajt előre, hogy mi is lesz ennek az egésznek a végkimenetele.

A színészek mind azt hozták, amit egy ilyen volumenű filmben kell. Olyan nagyon senki sem erőlteti meg magát, de rosszat sem lehet rájuk mondani. Az új karakterek körül Philip Seymour Hoffman is ebbe a kategóriába sorolandó, olyan sok szereplése nincs, viszont a legelső gondolatom, amint megláttam, az volt, hogy úristen, ez az ember már nincs köztünk. Rossz volt, na, főleg, hogy én nagyon kedveltem őt.

Így a végére összefoglalva a lényeget: lehet, hogy a könyvvel kellett volna kezdenem, és nem a filmekkel. Elhiszem, hogy azok sokkal jobban sikerültek, semmi kétségem efelől. Mindenesetre kicsit tartok is a következő résztől, mert ugye megint ketté lesz szedve egy könyv, ami nem feltétlenül tehet majd jót. Sajnos nekem a Futótűz most annyira nem ütött be, pedig az alapszituációt érdekesnek tartom még mindig. Ez a rész inkább csak a rajongóknak lehet különleges. 6/10.


0 Comments:

Megjegyzés küldése

Mielőtt írnál, olvasd el

- Más fiókból is be tudsz jelentkezni, hogy hozzászólást írj, de ha erre nincs lehetőséged, kérlek, akkor se írj névtelenül. A legördülő listában a Név/URL-re kattintva tudsz nevet adni magadnak.
- A megjegyzésben van lehetőség html kódok használatára.

Köszönet