2012. augusztus 20.

Ted

| | 7 comments
Seth MacFarlane, a Family Guy és az American Dad sorozatok szülőatyja elhozta nekünk a közelmúlt legjobb vígjátékát? Pontosan!


A magányos kisfiú, John Bennett kívánsága vált valóra annak idején, amikor kedvenc plüssmaciját életre hívta. John és Ted együtt nőttek fel, együtt voltak jóban, rosszban. Ebből adódóan John még mindig egy felnőtt gyerekként viselkedik, pedig már négy éve együtt jár Lorival, akinek viszont érett kapcsolatra van szüksége.

Alapvetően a Ted, mint film, a felnövésről szól, az ezzel járó mizériákkról, amikor az embernek egyik napról a másikra választania kell egy laza életű barát - jelen esetben ez ugye egy szeretnivaló, káromkodós plüssmaci - és a barátnő közt. Ezzel sajnos nem ússzuk meg a sablonokat sem, néhányszor lefuttatják velünk a kötelező köröket. Szerencsére azonban itt van nekünk a címszereplő, akit nem lehet nem szeretni, és mindig van egy észvesztő egysoros a tarsolyában. Hiába, MacFarlane nem hazudtolta meg önmagát, teletűzdelte a filmet Family Guy kaliberű poénokkal. Persze azt sem felejtette el, hogy voltaképp egy mozifilmről van szó, így megpróbált ezen a téren mozogni.

Megmerem azonban kockáztatni, hogy akinek egyenesen herótja van mondjuk a Peter Griffin-féle társadalomkritikus, vagy egyéb perverziókból összetákolt agyzsibbasztó poénoktól, talán még nekik is okozhat néhány kellemesebb pillanatot a Ted, még ha nem is ájulnak el tőle, de ki tudja. A legfájdalmasabb "kötelező kör" azonban a Giovanni Ribsi által megformált apuka és annak agyonkényeztetett, ultrairritáló fia, akik mellett Harry Potter nevelőszülei is csak békés, emberszerető nyugdíjasok. Nekik Ted kell, bármi áron, nyilván már az első felbukkanásuknál sejteni lehet, hogy nem érik be egy "bocs, de nem"-mel.

A film legnagyobb dobása ellenben egy észvesztő cameo, aki esetleg még nem tudja, kiről van szó, annak nem is fogom lelőni.

Augusztusra azért csak befutott a 2012-es év legjobb vígjátéka, eddig volt néhány koppanásom ebből a körből (Projekt X, American Reunion), de most Seth MacFarlane bebizonyította, hogy nem csak a húszperces animációs sorozatok világában van helye, hanem az élőszereplős filmek terén is kétlábon megállja a helyét. Még ha a Ted anno első hallásra nem is tűnhet akkora dobásnak. Amit vártam, azt meg is kaptam: egy felnőtteknek szóló, mégis teljes mértékig szerethető és szórakoztató komédia, ami biztosan nem fog mindenkinek tetszeni, talán pont a kiszámíthatósága miatt, vagy a helyenként talán túlságosan is obszcén megnyilvánulásai tehetnek majd róla. A lényeg, hogy nekem ez 8/10, még Marky Mark Wahlberggel is, akivel amúgy nincs különösebb bajom, de annyira sosem szívleltem igazán.


7 megjegyzés:

  1. Meg kell mosnom a kezem bújócska előtt? micsoda beteges kérdés ez :)
    OFF: egy apró elgépelés van, amikor azt írod Ted felnövése, oda szerintem Johnt akartál írni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "Alapvetően a Ted a felnövésről szól..."
      erre a részre gondoltál? Kicsit tényleg félre lehet olvasni, ezért kijavítottam, mire is gondoltam:)

      Törlés
  2. igen arra. Nem baj, nálam is szokott ilyen elcsúszás lenni néha kritikánál.
    Nekem olyan vegyes volt. Nagyon bejött, de Ted szerintem annyiban hozott anyag, hogy a Family Guy és Amerikai fater is beépít két hasonló karaktert (Briant és azt az űrlényt). de annyiban más, h Johnt azért jobban csípik a nők, érdekes lenne S.MacFarlane, ha a következő filmjében egy Peteresebb karakter lenne, mondjuk A dilemmából Kevin James, ami nagyon ott volt az tényleg az apuka és a beteg kölyke, amiket ott levágott, az tényleg hatalmas volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kevin James-t bírom, legalábbis a Férjek Gyöngyében bírtam, de aztán betört a filmiparba, és hát a filmjei, hogy is mondjam, nem nekem való vígjátékok. A Dilemmát pont nem láttam, pont emiatt. De egy MacFarlane-kaliberű komédiában simán eltudnám képzelni.

      Törlés
    2. Hát A dilemma egynek jó. A vígjátékok terén igazából annyi szemetet megnézek, Jenifer Aniston minden évben kidob, középszerű alakítással. Mindent, de tényleg lassan mindenre ráfanyalodok, mert nem gyártják olyan ütemben, ahogy én nézni szoktam (már ától cetig láttam mindent lassan). Még esetleg Jonah Hill lehetne egy MacFarlane-kaliberű komédiában (bár a Felhangolvában legszívesebben képen vágtam volna, annyira idegesített).

      Törlés
  3. nekem nem jött be annyira... erős közepes. bár én a family guyt sem szeretem annyira. mila kunis viszont hmm:P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha bő számmal el lennénk látva hasonló szellemiségű vígjátékokkal, biztos én sem pontoztam volna fel ennyire, de lévén, uborkaszezon van az R-kategóriás komédiák környékén, így nekem egy kész felüdülés volt. Na meg a Family Guy elhivatottságom :)

      Törlés

Mielőtt írnál, olvasd el

- Más fiókból is be tudsz jelentkezni, hogy hozzászólást írj, de ha erre nincs lehetőséged, kérlek, akkor se írj névtelenül. A legördülő listában a Név/URL-re kattintva tudsz nevet adni magadnak.
- A megjegyzésben van lehetőség html kódok használatára.

Köszönet